12 oktober 2013

Lördagsmorgon

Solen strålar och de färgglada löven lyser som ett helt underbart konstverk. Vilken härlig lördagsmorgon!
   Kanske det låter som om jag sitter i min ensamhet och njuter i fulla drag av naturen?! Men riktigt så är det inte... För vid kl 9 kom barnbarnet Linus på besök. Tullan och Valter som väntat och väntat i några timmar redan, var lagom uppvarvade när Linus äääntligen kom. Nu tävlas det om vem som kan springa fortast genom huset och vem som kan skrika högst. Men det är klart! Man kan inte låta bli att njuta lite av deras oväsen trots allt, när man ser hur roligt de har.
   Så även om ljudvolymen är öronbedövande och jag behöver klistra mig efter väggarna föratt inte bli omkullsprungen av tre små ångvältar så kan jag inte låta bli att njuta av både dem och naturen utanför fönstret. Snart ska jag nog förena dessa med varandra. Barnen och naturen. Ja, jag kastar ut dem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar