14 oktober 2013

Hej måndag!

En ny vecka efter en händelserik helg. Fredagen bjöd på en spontan myskväll med Sara och Toffe och en säck gammla kort. Snacka om nostalgi!!! På lördagen var vi barnvakt till våran Linus. På eftermiddagen kom våran Elin med pojkvän och svärmor. Vi åt mat, fikade och umgicks några timmar. Fram emot kvällen lämnade vi småttingarna hos mormor och morfar och skulle fira vår 13åriga bröllopsdag i efterskott. Först tänkte vi gå ut och äta, men vi kände oss inte så hungriga. Bio var nästa idé,  men bio är ju så osocialt... Vi åkte till affären och handlade gott pålägg, åkte hem, käkade mackor, drack te och pratade till längt in på sena kvällen. För trots att vi varit gifta i 13 år och ett par i 15, så har vi fortfarande massor att prata om.
   Söndagsmorgonen tillbringade vi på frukostbuffen ute på Dinners innan vi hämtada småkottarna och åkte ut till stugan och krattade löv. Innan dagen var slut hade både farmor och farfar Nisse och moster Fia och Emil besökt oss i stugan.
   Men i dag är det måndag! Jag har fyllt i min tillgänglighet hela veckan, förutom vi två ynka tillfällen. Det ena var i morse vid 8:00 när Tullan skulle på 5 1/2 årsbesök med spruta på Bvc. Det andra är i morgon kl. 11 då jag ska träffa rektorn på gymnasiet för att tala om Johans skolsituation... Sammanlagt blir det 3tim som jag tagit bort från en annars fullt tillgänglig vecka. Tyvärr infaller dessa timmar så illa att jag tror jag ska vara glad om jag får nått jobb alls denna vecka... Å ja, jag och barnen kan nog få veckan att gå ändå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar