23 oktober 2013

If only you

Det är en kall men vacker septembermorgon. Klockan har precis passerat sju, men jag har redan varit vaken i flera timmar. Transporterna börjar rulla in och vi har äntligen kommit till dagen med stort D. Jag står på trappen till sekretariatet och blickar ut över ridbanan och parkeringen som mer och mer fylls av bilar, släp och vackra hästar. Någon trycker på play-knappen och Danny Sausedo och Therese Grankvist börjar sjunga "If only you" över hela Lindenäs. Plötsligt rinner flera veckors stress bara av mig och byts ut till förväntan. Jag är bara så stolt, glad och lycklig!

Varje gång låten spelas åtrevänder jag för en stund till 2007 då jag var ordförare för 1år gamla Lindetraktens HSF och vi anordnade vår första lokala dressyrtävling som blev succé och numera är tradition.
Här kommer lite bilder från tävlingen, bara för att de ger så goda minnen. Låten hörde jag nyss på radio!
Prisutdelning LB

Funktionärslunch, chili con carne med Mia och Hannah.

Elene skötte insläppet med en tjej från Nora Ridsport förening.

Resultatlistorna

Parkeringen

Samlingsplats

Städ

Och så lite bajs... Men det är en helt annan historia... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar