20 oktober 2013

Kombon småbarn och tonåring

En förväntansfull Tullan vaknade vid 6 och undrade när vi skulle på kalaset på lek och buslandet. Hon fick vänta hela fem timmar, till 11 då kalaset började. Sen hann vi med några affärer på Marieberg innan nästa kalas som vi rumlade in på vid 16tiden.
 När vi sedan var på väg hem tog vi en sväng till stugan och hade nöjet att hitta en älg i äppelträdet. Kvällsmacka och te tog vi hos mormor och morfar innan det bar av hem till sängarna vid 21:30. Eller så mycket säng blev det inte för min del då det var kompisar till Johan som hade konsert i Köping. Så trots att sängen såg ut att riktigt längta efter mig höll jag mig ifrån den för att inte somna från min plikt. Sedan bar det av i mörkret på hala vägar för att skjutsa hem ungdomar 23:30... Trodde jag ja! De skulle inte hem utan bara till nästa ställe. Men nu är de i alla fall i rätt stad och jag ska få åka hem och göra natt. För för mig är kvällen slut, men för dem har den bara börjat! Phu!
Hoppas småttingarna sover länge i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar