10 oktober 2013

Både trevligt och nyttigt uträttat

Jag har varit hemma med sjuk Valter i två dagar. Tullan har ofrivilligt fått stanna hemma hon med. Men igår var han så pass frisk att dagis var inplanerat i dag. Ja, under förutsättning att jag skulle få jobb förstås!
   Jag hade fyllt i min tillgänglighet, ställt klockan, jag gick upp när den ringde och fick upp ungarna och såg till att få i dem frukost. Jag väntade hela tiden på att telefonen skulle ringa . Men det blev inget jobb! Och riktigt glad är jag för det, eftersom Mia och Elene hade lovat att komma om jag inte skulle jobba idag.
   Så i dag blev det inte heller dagis för ungarna. Det blev lek med Elias och lite gos med lilla Livia. Jag fick vuxentid, om än ytte pytte, med mina goa vänner. Vi hann till och med börja planera för en middag bara vi tre. Och vet ni vad?! Mia fixade bloggen i min telefon!!! Så här sitter jag nu i soffan, nöjd efter en ledig dag med goda vänner, och bloggar på telefonen :-) Tack Mia för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar