8 oktober 2013

13 år och så i dag

Ibland undrar jag vad det är som gör att jag och Mattias fortfarande är ett par samtidigt som det finns så många andra som skiljer sig och går isär. Några gånger har jag fått höra att "ni har något speciellt" men det tror jag inte alls! Jag tror i stället att de allra flesta har vad vi har, uppgångar och nedgångar, bråk och försoningar, tvivel och övertygelser.
Ibland finns det ingen annan lösning än att gå skilda vägar, oavsett om man varit ett par 1 eller 25 år, men de flesta gånger tror jag att det som finns går att reparera. Man måste bara ge det tid och varandra förståelse. Det är lite som att rusta!
I går hade hur som helst jag och Mattias varit gifta i 13 år. Jag firar det här på bloggen med en bild på ett vackert, omsorgsfullt rustat lantkök från Österbotten i Finland. Ungefär som en innerlig kärleksrelation...
                                     (Vill ni se mer av detta vackra kök, kika in på lundagard.blogspot.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar