26 mars 2011

Vårblött och små överaskningar


Igår åt jag en härlig frukost med Ann som sedan följde med och hämtade på dagis till dotterns förtjusning.Då slapp hon åka bil hem med tjocka mamma, utan fick gå med roliga Ann. På eftermiddagen var vi ute och småstädade i trädgården. Det blåste en del men solen värmde skönt. Berra tyckte det var härligt att vi var ute allihopa och sprang och hittade pinnar överallt.

Jag höll nästan på att kliva på små små snödroppar i gräsmattan - härligt!

Självklart uppmärksammade dottern det stora ishavet som finns strax utanför vår tomtgräns. Hon var tvungen att gå ut och kolla. Med förtjusning upptäckte hon att isen gick sönder och det kom en massa vatten. Hon sprang tillbacka till huset, hämtade en spade...

...och började gräva vatten. Det tyckte dock inte Berra om, han som legat och njutit i solen kände sig nu tvungen att vanka av och an vid vattenkanten. Han var nog lite orolig att hon skulle ramla eller nåt, men blöta ner tassarna, nej, det kan man inte.

Kvällen avslutades med tacos hemma hos mormor och morfar, dit min yngsta bror äntligen hade hittat efter 3månaders pluggande i Linköping. Han ska stanna enda till tisdag innan han behöver tillbaka till skolbänken. Tur det, för dottern är väldigt förtjust i honom men efter en händelserik dag orkade hon inte hålla ögonen öppna efter maten och slocknade i soffan. Vi hade inte hjärta att tvinga ner henne i bilstolen när det var dax at åka hem, så vi lämnade henne kvar.
Det var gårdagen det. Vad kan dagen i dag bjuda på... Om jag ska vara ärlig så tror jag att det blir en hel del skit. Det återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar