7 mars 2011

Återbetalningsskyldig!



Då man studerar och får bidrag från CSN får man inte tjäna för mycket pengar för då blir man återbetalningsskyldig. Jag har studerat under 5 år och ströjobbade lite i början. Inte alls så mycket att det påverkade mina bidrag. Ändå har jag nu fått hem papper om att jag ska betala tillbaka en sådär 40 000kr :0
Anledningen till detta är att vi sålde gården med vinst 8 dagar för tidigt. Ja, för hade försäljningen skett 8 dagar senare hade detta inte synts för CSN eftersom jag då avslutade mina studier. Så nu ser det alltså ut som om jag måste återbetala inte mindre än 40 000 kr....
Kan nästan kallas lite osis...
Vi som tänkt måla om huset och anlägga trädgård till våren...
Men i dag skiner iaf solen...

3 kommentarer:

  1. Men kan de göra så? :(
    Attans...

    SvaraRadera
  2. Jag lyckades få mitt månadsbelopp nedsatt för att jag tjänar mkt mindre nu än för ett par år sedan. Jag tror mao att det kan vara värt att du pratar med dem. Kram/Linda Salenmo

    SvaraRadera
  3. Ann och Linda: Ja, tyvärr så kan de nog göra det... Men precis som Linda säger så ska vi iaf försöka prata dem till rätta.
    Linda: Vi syns snart i stallet :)

    SvaraRadera