25 mars 2011

Slutspelsskägg, dansande pappor, hornhinnor och kändisar på TV




För att lite kort sumera gårdagen så börjar jag bli riktigt trött på gubbens slutspelsskägg. Det växer ju varje dag och igår kommenterade han det glatt och sa att det kan nog vara så att det kommer få sitta kvar en bra stund till - Urk!

Den skäggige pappan fick trots skägget följa med sin dotter till dansen igår. Där var denna dag en liten skala av barn, men till dessa barn var oxå 3pappor och 1mamma - Lite ovanligt!!!

När vi avklarat dagens bravader och satt och åt kvällsmackan i pyamas smsar hästskötaren att Zigges öga inte ser bra ut :( Jag antar att hornhinnan trasats sönder, vilket den vanligtvis gör vår och höst när det blåser. Jag rafsar åt mig mediciner för 2 ögon åkommor och styr bilen mot stallet. Phu, falskt alarm, bara lite rinnig :)

Kvällen avslutade jag framför tv´n där Jobbjägaren sändes på 5an. Inte för att jag var så intresserad av just detta program utan för att Jobbjägaren - Julia Rosquist, är en bekants bekant som jag för en tid sedan var på en trevlig fest hos. Men programmet och Julia som "jägare" överaskade mig positivt och jag kommer nog att se fler avsnitt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar