23 mars 2011

Från den ena till den andra...

14:54 fick jag ett samtal från Ann som var på väg för att hämta sina barn på dagis. Hon hade uppmärksammat att en hagstolpe låg ner när hon pacerade Tarjas stall. Då hon var sen till dagis och inte hade Tarjas nummer ringde hon mig. Jag i min tur ringde Tarja som i vanliga fall sällan lämnar kommungränsen, men just i dag var flera mil hemifrån. Så jag packade in dottern i bilen och begav mig mot den trasiga hagen. Till att börja med försökte jag vara lite duktig och gick in i verkstaden för att hitta verktyg. Jag hittade en slägga och till slut även ett spet, men när jag fick samandragningar bara av att lyfta spettet förstod jag att det fick bli en annan lösning. Och då jag för så där 12 år sedan hade häst i Godby kan jag fortfarande använda mig av så kallade "Godbylösningar", vilket jag nu gjorde. Hagen är nu "lagad" och fullt funktionsduglig men ser ut som en påse skit :)
Nöjd med att ha fått dofta lite häst i dag trots att jag inte varit hos min egen polle begav jag mig hem för att laga mat till gubben kommer hem från jobbet. Men när jag svänger in på gårdsplanen ringer han och frågar om han inte ska köpa med kebab...
Ja för sjutton, chili con carne tar vi i morgon, köp kebab!

3 kommentarer:

  1. Tack!!! Snälla vänner är guld värt!!!

    SvaraRadera
  2. Å jag som såg att det hölls på när jag åkte hem... tänkte stanna och höra om det behövdes hjälp men gjorde inte det... skulle jag ju gjort! attans...

    SvaraRadera
  3. Tarja: Självklart! Som sagt, det blev inte vackert men höll dem på plats iaf. Jag rycker gärna ut för att hjälpa dig i "krissituationer". Men snart tror jag att det är dax att vi ses och hörs utan att just "krissituationer" behöver vara anledningen för oss att höras/ses... :)

    Ann: Jasså, du såg mig pula med stängslet :) Men det hade nog inte gått bättre för att vi var två.

    SvaraRadera