18 mars 2011

Det kan inte alltid gå som på räls...



Vaknade, fortfarande genomförkyld, och såg att det snöade :( Fick snart ett telefonsamtal att eftermiddagens möte är inställt. Ja som ändrat dagistider :(
Får snällt dra med mig dottern till barnmoskebesöket... Ska sätta in henne i bilen, men pga snön ser jag inte isfläcken jag kliver - klev - ligger på. Tappar andan och kan inte svara dottern som upprepade gånger frågar: -Vad gör du mamma? Till slut får jag ur mig: -Ropa på pappa, ropa högt! (Tur för mig att gubben var hemma i dag, annars hade jag högst troligt legat översnöad nu...)
Vi kom iaf iväg till barnmorskan och krabaten i magen verkar ha klarat fallet bättre än jag, phu!!! När vi ändå är ute och far tar jag svängen förbi stallet för att göra de dagliga rutinerna. Upptäcker då att mina instruktioner till hästskötaren om vilka täcken Zigge ska ha på sig inte korrekt gått fram. På grund av dagens tidigare fall tillåter inte magen mig att byta täcke och jag får snällt lämna en snart genomblöt häst i hagen :(
Väl hemma försöker gubben föbrilt minnas hur han arbetat under föregående månad. Lappen han antecknat detta på har nämligen JAG låtit vår dotter klippa sönder i molekyler :0 -Hur kan du låta henne göra så?, frågar han...
Vad svarar man då? Jag sätter mig i soffan och börjar sakta men säkert äta upp fikat jag handlat till dagens möte som inte blev av.
Är klockan inte ens 12... När är det dags att gå och lägga sig???

2 kommentarer:

  1. Fy vilken dag du verkar ha haft..Stackare... Tur att det gick bra med magen, men hur mår ryggen? Stor KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, Elene, det var en skit dag. Men man ska väl ha sånna ibland med. Hade verk i några dagar i hela kroppen, och då främst höft och rygg, men det har gett sig nu :)

    SvaraRadera