10 mars 2011

Full fräs hela torsdagen

I morse lämnade jag på dagis och stack sedan och handlade inför dagens matgäster.
Först kom min vän Ann-Sofie och hennes döttrar lagom till lunch. Vi käkade och barnen lekte hela dagen. Lagom som de åkte hem kom gubben, tonårsgrabben och min far för att äta innan de skulle dra till hovet för att titta på hockey. De hann precis svänga ut från kvarteret när min mor kom för att äta lite innan hon skulle med mig och dottern till hennes dans. Vanligtvis har jag hjälp av gubben men nu var ju han på hockey så då fick mormor äran att vara med.
Tyvärr ångrar hon nog sig bittert att hon snällt ställde upp, och jag känner ju så här i efterhand att vi hade kunnat stanna hemma just denna dansdag. Ungarna hann bara värma upp innan en av tjejerna lägger en fontänspya på golvet. Gissa vem som stod precis bredvid - min dotter. Det skvätte rejält när spyan slog i golvet :/

Alla stannade och blev tysta. Spyans mamma samlade sig dock snart och bar ut sin dotter och bad så hemskt mycket om ursäkt. -Är det ok om vi går hem, frågade hon sen. -Det är helt ok, ni får gärna gå hem sa danslärarinnan vänligt men bestämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar