23 mars 2011

23 mars


I dag fyller min vän Sara 32år. Jag var på väg dit i morse när jag mötte Ann-Sofi. Jag föreslog att hon skulle följa med på kalas. Det ville hon självklart, men hon hade bara pyamas på sig under jackan och tyckte att hon behövde hem och byta om. Inte då, sa jag som själv bara hoppat i närmsta kläder på morgonen. Genom ett sms jag fått av Sara tidigare så visste jag att hon var nyduschad. Jag övertalade Ann-Sofi att det räckte att födelsedagsbarnet var frescht.
Utrustade med tulpaner och pistagesemlor 8:30 en onsdagsmorgon tas vi emot av Sara som tackar och nämner något om att hon förstod att det var vi som kom. Men Ann-Sofi, fortfarande iklädd pyamas, tycker att Sara säger att: -Ni är de som kom först. I smärre panik tittar Ann-Sofi på mig, och sen på Sara och säger uppgivet: -Kommer det fler, jag har ju bara pyamas!
Hela situationen var ganska rolig och vi fick oss ett gott skratt. Och trots att det bara var självaste huvudpersonen som var ren och fresch, så blev det en trevlig födelsedagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar