2 november 2013

Nattsudd

Redan november! Och nu är klockorna omställda så visst känns det lite mer som vi är på väg mot vinter! Under vinterhalvåret är det hockey som gäller för hela slanten för Mattias del. Härom kvällen åkte han och såg sin första match för säsongen live. Jag hade sån tur den kvällen att småttingarna var väldigt trötta och somnade tidigt. Jag satte mig ner och började för sjuttioelfte gången rita en planlösning på ett hus. Ingen lätt match vill jag lova!!! Anpassa rummen efter den utsikt man vill ha och placering av fönster så det ser bra ut utvändigt samtidigt som det stämmer med den invändiga planlösningen. Att man kan ta sig till alla rum på ett bra sätt o.s.v. Men just den här kvällen ramlade plötsligt polletten ner och  jag fick till det!

Och jag kunde bara inte sluta finslipa på lösningen. Mattias kom hem, gjorde sig iordning och somnade, men jag låg vaken och fortsatte timtal efter midnatt. Trött blev jag, men nu är vi faktiskt på gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar