19 november 2013

Något på gång?

I dag har jag varit hemma med Valter som är förkyld och hostar. Han har ingen feber och hade det inte heller igår kväll, det var bara på eftermiddagen på dagis som han var febrig. Så jag har velat fram och tillbaka flera gånger i dag om hur jag ska göra i morgon. Men eftersom han i dag är lika frisk som jag tyckte att han var i måndags morse, samt att jag rådfrågat personalen på Tullans avdelning hur de tycker jag bör tänka, så blir jag hemma med honom i morgon också. Så riskerar vi inte att de behöver ringa efter mig igen. Han får bli ordentligt frisk först!
Men nu börjar jag känna mig risig... Redan i morse var jag seg och trött. Ont i halsen har jag haft i några dagar och därför undvikit att både träna och springa. Om lite mer än en timme stundar Tullans ridlektion som innebär att jag behöver springa med hästen i en timme sådär. Så nu får det väl bära eller brista. Blir jag sjuk så blir jag!
Det som grämer mig är att jag igår fick veta att verksamheten som bokat mig som vikarie för hela denna vecka, får betala både för mig och den vikarien som ersätter mig. Så ju fortare jag kan komma tillbaka desto mindre spill med pengar för dem... Ett helt galet system om ni frågar mig! Upplägget gör ju att ordinarie personal självklart "snålar" med att boka upp samma vikarie flera dagar i rad. Vilket i sin tur resulterar i att det, oftare än vad det skulle behöva, är olika vikarier varje dag. Vilket i förlängningen ger en otryggare arbetsmiljö för barnen.   Ja, vad ska man säga...



Självporträtt: Lite risig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar