11 november 2013

En av de kaotiska

Vissa dagar flyter på som ett rinnande vatten,  andra grötar ihop sig totalt. Som idag! Det började lugnt och jag hade faktiskt både tid och barnen gav mig möjlighet att få prata lite i telefon. Men sen, jag hann inte något av det jag tänkt. När halva dagen gått och vi fortfarande var inomhus samtidigt som solen strålade ute kastade jag allt för händer, packade in ungarna i bilen och åkte till Piggarna. I allt kaos glömde jag att ringa ägaren till bruna Pigge för att fråga om lov att rida. Vi mockade, pysslade och red. Inte förrän vi kom hem kom jag på att jag inte ringt. Pinsamt!
Det är ssuper bra att ha en gammal gentleman att prova sig fram på. Tullan ville ta på grimman själv, och trots att vita Pigge är genomsnäll så bbjuder han ändå på lagom motstånd. 
Valter gillar mer och mer att rida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar