6 november 2013

En slank jag hit en slank jag dit

I morse var planen att lämna barnen på dagis vid 8:30, som vanligt när jag inte fått något jobb. Tullan skulle ha Halloweenfest på dagis, så det skulle sminkas en del först. Så ringer telefonen och jag får jobb! Jag ska börja 8:00. Skynda, skynda!
Men med några minuters marginal rumlar jag in på jobbet. Jag gör vad jag ska under de första två timmarna, fyra återstår. Då får jag ett sms från Johan som meddelar att han stannar hemma p.g.a magsjuka. Blä! Han var lite krasslig redan igår kväll. Skönt att jag är på jobbet då! Jag har precis gått ut med några barn på gården och ska samtidigt sjukanmäla Johan via telefonen. Jag berättar för en annan personal att jag inte står och smsar på arbetstid utan sjukanmäler.
Vilken sjuka? Magsjuka! Ops, flera på avdelningen kan bli dödssjuka om de skulle få den sjukan, så jag får lämna platsen på stående fot. Snopet! Istället handlar jag lite smått och gott till Johan, hämtar barnen på dagis och drar till stugan. Där blir vi kvar hela dagen, enda tills det mörknar. Vi lagar mat, promenerar i skogen och plockar kottar, lingonris och annat ris. Vi dricker varm choklad och äter digestive-kex i solen.  
Johan mår liiite bättre och vi andra håller tummarna för att vi ska slippa må som honom. Men mest hoppas jag att jag inte smittat någon som kan bli riktigt sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar