8 november 2013

Välkommen helg!

Så stundar det helg! Härligt!
Veckan som har passerat har fyllt hjärnan med många tankenötter, som vanligt! I mötet med andra människor föds tankar. Det är bara så att jag sällan får tid att printa ner mina tankar, vilket jag ofta faktiskt önskar att jag fick mer tid för. Att de cirkulerar inne i huvudet likt en torktumlare men inte får komma ut för att begrundas kan göra dem orättvisa i mitt huvud. En del blir större och värre än vad de är. Medan andra borde få växa och sprida glädje, kanske även till andra. Det är tur att jag har en man som oftast står ut med att höra på mina analyser av allt och ingenting. Faktum är att han är ganska bra på analyser han med.
   Denna vecka har jag stött på hierarki - att peta ner någon för att själv komma upp, tacksamhet - att se det man får istället för det man inte får, avund - att inte kunna glädjas åt att någon annan får eftersom man inte får själv, en otrolig livsglädje - att veta att livet kommer att ta slut tidigare än andras och därför ta vara på varje minut, och mycket, mycket mer. Annat som snurrat i mitt huvud denna vecka är de här upp och ner gångarna vi kvinnor har kontinuerligt varje månad. Jag kan i vissa fall se mig hantera en och samma situation otroligt olika beroende på vart jag befinner mig i min cykel. Ibland är jag en lugn och pedagogisk mamma, för att två veckor därefter bytas ut till en lättirriterad snäsig surtant. Stackars barn!  Och pratar vi upp och nergångar kan man ju lätt komma in på tonåringar. Men det behöver ju inte alltid vara upp och ner. Nu för tiden blir det mer och mer spontana pratstunder om livet, viktigheter och rätt och fel. Sådana samtal som jag kommer ihåg att jag hade med mina föräldrar då när jag kände att nu är jag väldigt vuxen ;) Det är riktigt trevligt!
   Kanske tur att jag inte har tid att få ner mina tankar på pränt. De skulle lätt fylla en tjock bok om dagen... med geggamojja ingen skulle förstå :)
Nu tar jag helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar