22 november 2013

Ett konstigt fenomen

Det är så märkligt det här med barn. De måste känna på sig när man tänkt vara lite för sig själv. Som i morse stod jag och plockade disk i köket och röjde av efter frukosten. Barnen lekte i rummet med varandra. Jag tänkte ta en snabbdusch då det var flera dagar sedan jag fick skölja av mig. Men vad händer när jag låser badrums dörren... Jo, då är det plötsligt någon som på två röda avbrutit sin lek och står och drar i dörren: Mamma öppna, jag vill komma in! Mamma, MAMMMA!!! Likaså när man grejar med tvätt, disk, städning och ska sedan sätta mig med en kopp te. Från ingenting dyker de upp och vill att man plockar fram rit saker, deg eller pysselprylar. Eller som nu, jag satte mig vid datorn för att ändra lite på min tillgänglighet på vikariepoolen, då ska de plötsligt borsta mitt hår och sitta i knä.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar