6 april 2011

Temat Preggo fortsätter


Gravid i all ära, men jag börjar allvarligt tröttna på åkommorna det för med sig!
Foglossning, ryggvärk, svullna ben och fingrar, trötthet o.s.v. Allt det där är sånt vanligt som man bara får stå ut med. Men sånt man inte riktigt räknar med, som mina torra slemhinnor i näsa och hals. Jag har tidigare försökt att åtgärda detta genom att bland annat leva på Läkerol under främst nätterna. Att ha vattenhinkar stå i sovrummet, hänga blöt tvätt i just sovrummet innan sänggående och vattenkokare på nattduksbordet för att kunna andas ånga. I dag har jag dessutom varit och köpt Zendium salvia gel som är en fuktgel till munnens slemhinnor. Den ska strykas 8 gånger dagligen på munnens slemhinnor och tandkött. Jag har också införskaffat näsolja mot torra nässlemhinnor och salivstimulerande sugtabletter.
Det ni!

2 kommentarer:

  1. Hjälpte den blöta tvätten något?

    SvaraRadera
  2. Tyckte mig märka skillnad åtminstone vid sänggående. Men sen vaknade jag iaf under natten utan att kunna andas :(

    SvaraRadera