7 april 2011

Det blir sällan som man tänkt sig...


Självklart är Tullan hemma i dag då hon spydde igår. Vad är det tänkt att man ska göra då, jo ta det lugnt kanske...?!! Men Tullans mamma har lite svårt för det. Först kändes det onödigt att avboka barnmorskebesöket då det är svårt att få tider och dottern ändå är pigg. Så ringer plötsligt veterinären och säger att han kan ta Zigges tänder i dag. (Jag har sagt till honom att det är viktigt att han hör av sig några dagar i förväg så att jag kan planera in hans besök då det kräver en del assistans vilket inte är helt lämpligt för en höggravid flohabba med en 3åring.) Men vad säger jag, det skulle ju vara så bra för Zigge att få tänderna fixade, så visst kan du komma i dag säger jag...
Då barnmorskebesöket drar ut nästan en timma på tiden och veterinären ringer från stallet och säger att han redan är där får jag swicha förbi Mc Donalds för att Tullan ska få något i magen. Kanske inte det bästa att äta direkt efter en magsjuka :/
Zigge fick iaf sina tänder fixade och det kändes väldigt skönt, men när dottern, helt slut, ramlar in genom dörren och inte vill ha något att äta utan vill gå och sova direkt och jag upptäcker att hon har 38,6 i feber, då får jag lite dåligt samvete :(

5 kommentarer:

  1. sånt som kan hända den bästa med =) kramis <3

    SvaraRadera
  2. Det gick säkert inte någon nöd på henne. :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Elin och Ann: Tack för att ni tror det!!!

    SvaraRadera
  4. Snygg bild! :0)//Linda Salenmo

    SvaraRadera
  5. Linda, visst e han läcker :D
    Du ska känna dig stolt att ha en sån skönhet i ditt stall :)

    SvaraRadera