14 april 2011

Vått och glatt

Morgonen började med en rejäl storstädning av toaletten. Helt på iniativ av gubben, utfört av gubben och även helt slutfört av gubben. Han tyckte väl att nu skulle det inte vara nåt mer sjukt på ett tag!

För första gången på en vecka var Tullan tillbaka på dagis. Hon tyckte det var jättekul. När hon kom hem tog vi en liten promenad till några tussilago jag sett inte långt hemifrån. Tullan ville plocka och böjer sig ner och får tag på en tussilago... innan Berra plötsligt slår ner rumpan precis på de övriga blommorna. Gissa om dottern surna till :) Jag kunde inte annat än att skratta :D

Idag gjorde Berra en härlig upptäckt. Han tvingade sig ut i vattnet här utanför eftersom Tullan trampat ut. Och plötsligt verkade han komma på att det var ju rätt mysigt med vatten iaf. Han sprang fram och tillbaka som en galning och stänkte ner Tullan ett antal gånger. Hon tjöt av glädje, och kanske lite av det kalla vattnet oxå :)




En mycket nöjd och blöt kille torkar i solen :)

Då solen strålade och termometern var uppe i 15 grader tog jag bilen till stallet för att klä av Zigge. Hade tänkt be hästskötaren att klä av honom, men det hade ju dröjt ända till eftermiddagen isf. Tullan blev grymt besviken när hon insåg att det inte hanns med någon mockning för hennes del i dag. Hon visade sitt missnöje genom att hänga sig på dyngkärran och gråta.

Gladare blev hon dock när hon fick veta att det var dans i dag :)
Glad blev även jag i kväll när telefonen plötsligt ringer och det är vår förra placerade tonårstjej i andra änden.
Så härligt att höra hennes röst, så härligt att hon mådde så bra, så härligt att hon var så lugn, så härligt.... Bara såååå underbart härligt var det!!! <3

4 kommentarer:

  1. Ja, du skulle ha varit med och sätt hur de plaskade och stänkte. 2 ombyten blev det för Tullan :D

    SvaraRadera
  2. hihi vad kul :D ja Linus skulle allt vara med ;)
    har ångrat mig angående det jag skulle göra i höst man ska ju vara nöjd med sig själv :D
    kramis

    SvaraRadera
  3. Mycket bra beslut stumpan :D Det glädjer mig mycket!!! Du är klok!

    SvaraRadera