1 april 2011

Johanna och Trixi

Vi fick besök av min vän Johanna och hennes lilla Trixi i dag. Det var uppskattat av alla. Jag uppskattade mest Johanna, medans de andra två överlägset gillade Trixi bäst. Och självklart blev det en del bus på gården.

Där efter tog vi oss en latstund i soffan framför favoriter från fem myror är fler än fyra elefanter, eller kort och gott, "elefanterna," som dottern säger. Den klara favoriten är pruttkudden. Då vrider hon sig i soffan av skratt :D


Jag passade på at krypa lite nära för att gosa lite. Då tittar hon förnärmat på mig och säger: -Det luktar hästbajs här mamma.
Eftersom jag tidigare varit i stallet och mockat med kläderna jag fortfarande hade på mig så var väl inte det så konstigt... Jag tar lite fint av mig halsduken och säger: -Så nu är det borta. Så kryper jag lite nära igen. -Mamma, det luktar hästbajs, säger hon igen. Okej, jag fattar piken! Jag ska duscha!

4 kommentarer:

  1. Haha, vad söt hon är! Men fattar inte problemet. hästbajs är ju en underbar parym? :D

    SvaraRadera
  2. Eller hur Elene! Jag förstår inte vad jag fått för en tjej :)

    SvaraRadera
  3. Mina säger inte hästbajs utan bara häst rätt och slätt...
    De är dessutom så vana att jag alltid luktar det så de brukar inte klaga! :)

    SvaraRadera
  4. Ann, det kanske är så att jag är för sällan i stallet nu för tiden? För att slippa klagomål får jag nog helt enkelt vistas där mer :)

    SvaraRadera