5 april 2011

Flera fulla dagar

Likt helgen så fortsatte även veckans två första dagar med aktiviteter till bredden.
Måndagen var tom i almanackan likt helgen men till kvällen hade jag ändå hunnit äta en caféfrukost med Ann, fått hjälp av samma Ann i stallet och dessutom ätit lunch med henne och min dotter. Sist men inte minst tog vi en eftermiddagsfika tillsammans. Kvällen avslutade jag med att färga lillesysters låååånga hår. "Det är bara du dyker upp så färgar jag åt dig" sa jag otänksamt i telefonen. När hon sedan klev innanför dörren ångrade jag mig genast - Just det hon har ju låååångt hår :/

Dagen i dag började i stallet där jag var tvungen att testa vattenmattan som låg i paddocken :) Zigge är ju en liten fegis men behöver egentligen bara övertygas lite grann för att i stort sätt göra precis vad som helst. Så efter några minst sagt kraftiga tvärnitar, följda av kängeruskutt, hoppade han sedan obehindrat över det lilla krysset med tillhörande vattenmatta.

Efter stallet for vi vidare till Elene och Elias, packade in dem i bilen och fortsatte till Mia som fått 20 lamm på gården :) De var så små och söta! Självklart var min djurälskande dotter väldigt förtjust i de små ulltussarna.
Hos Mia blev det både mat och fika och plötsligt hade nästan hela tisdagen gått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar