28 maj 2015

Livsnjutning och djupt allvar

Den har väl inte riktigt kommit än, sommaren, men snart så.
Därför tänkte jag ta och tipsa om lite böcker du kan må gott med i sommar.
Den första handlar om dagens bristvaror, livsnjutning och djupt allvar, och vad som händer med oss människor som alltid måste vara uppkopplade.
Långsamhetens lov

Vill du istället ha en roman och inte redan har läst En man som heter Ove, så kan jag varmt rekommendera denna vackra bok.

Är det så att du är förälder och tampas med diverse konflikter och dåligt samvete. Då tycker jag att du ska ge dig tid att läsa den här boken för lite nya ideér hur du kan lyssna uppmärksamt, tala utan att kränka och låta ditt/dina barn vara så kompetenta de är.
Med känsla för barns självkänsla
Är det istället relationer som just nu tar upp dina tankar, då kan Hemligheten vara något matnyttigt för dig. Oavsett om du är singel, nykär eller levt länge i en relation kan den här boken ge dig mer förståelse för både dig och din partner

De här böckerna har ju jag redan läst, så har DU något boktips till mig inför sommarens härliga slappdagar så bring it on!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar