25 maj 2015

Å ännu mera...

...kalas alltså! Den här gången var det Tullan som var huvudpersonen.
Och just den aktuella morgonen var hon i farten lååångt innan vi andra vaknat till liv. Därför blev det inte frukost på sängen, utan frukost vid tv´n.
Paketöppning är ju alltid spännande, det vet vi ju. Både för folk och fä :)
Näst på schemat på födelsedagen var dansuppvisning i Medborgarhuset. Låten det dansades till var "Efter solsken" och den har vi ju fått lyssna på en hel del gånger här hemma också vill jag lova. Klädseln skulle vara färgglad och jag hittade en sån härlig dress på Ica Maxi för nån vecka sedan som passa perfekt till dansuppvisningen. Här syns den inte så bra då bilden är suddig, men lägga ut bilder på främmande barn ska man ju inte göra, så sudd fick det bli. Det är Tullan i mitten med sin turkosa byxdress. Fin må ni tro.
Kalaset hade vi dagen efter födelsedagen då det blev lite rörigt med dansträning och uppvisning samma dag. I väntan på att alla barnen skulle komma lyckades jag fånga finingarna under äppelträdet.
Så var det äntligen dags för kalas. Och självklart har Tullan gjort tårtan själv. Krocket, dansstopp och skattjakt stod på schemat men fånga fjärilar och gunga slänggunga var också uppskattade spontanaktiviteter. Det är så härligt när man kan ha kalas ute vid stugan. Det behövs inte så mycket för att det ska bli bra liksom. Det gillar jag!
Och faktiskt!
Jag hann med lite extra kalas i helgen. 
En ny bekantskap, Anette som fyller i dag hade fest i lördags med supergoood mat, trevliga vänner och utgång på kvällen. Och jag var bjuden! 
Av de övriga gästerna på festen känner jag till de flesta av dem, men känner egentligen ingen. Måste säga att det var länge sedan jag hade så roligt! 8 mammor, mer eller mindre "skadade" av livets alla prövningar, samlas och umgås ogenerat. Kan inte bli så mycket bättre! Äkta människor helt enkelt. Varken mer eller mindre! 

Å när mums Måns, som han kallades i detta sällskap, gick och vann blev stämningen, om möjligt ännu bättre.
Inte nog med flera kalas på en helg, det var ju även tivoli i helgen. Det avklarade vi på fredagen, en sån där kall dag. Så trots att vi är inne i slutspurten av maj så var det befogat med mössa.

Och i morse skickade jag iväg finingarna i regnkläder och mössor, igen. Nu vill jag gärna ha lite sommarvärme, utan blåst tack.
En arbetsvecka ligger framför. Det går inte av för hacker det heller :) Har jag världens bästa jobb?!
Nu kör vi!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar