22 maj 2015

En alldeles vanlig människa

Det är precis vad jag är! En sån som inte kan välja bort ovisshet, risker eller känslomässig nakenhet. Jag är sårbar!

Ibland försöker jag skydda mig från denna sårbarhet. Får för mig att jag kanske är svag.

Men innerst inne vet jag att det bara skapar mer rädsla och avstånd till människor, känslor och händelser som ger mitt liv äkta mening. Jag behöver sårbarheten. Det är så jag kommer nära, blir äkta. Därför är ju sårbarhet egentligen en styrka, en kraftkälla där jag kan vara precis den människa jag är. Och även om jag ibland kämpar emot, vill verka stark och ha kontroll, så är jag väldigt glad att jag ibland också vågar vara sårbar.
För jag är ju egentligen en alldeles vanlig människa - sårbar, precis som du.
Precis som alla.

Jag vågar visa min sårbarhet!
Vågar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar