3 juni 2015

En man i min tvättstuga

I fredags hade vi fredagsmys med Mia och Gustav i Torphyttan. De bjöd på rotfrukts-strips och haloumi-hamburgare. Mums!
Tullan har tjatat i säkert ett år om att få sova över hos Mia och Gustav så vi lämnade kvar henne när vi åkte hemåt på kvällen. Så därför blev det en tripp till Linde på lördagen också.
På söndagen fortsatte vi med kalasandet. Då det inte blev något firande av mamma på hennes födelsedag och det var mors dag i söndags så firade vi henne dubbelt upp.
Själv blev jag firad med fina teckningar, nyplockade liljekonvaljer och en tavla.
Men det är inte bara på helgerna det händer saker här i huset. Det är faktiskt full rulle i veckorna också. Till och med lite extra rulle just nu. För det händer så märkliga saker nu för tiden. För ett tag sedan gick Johan ut på kvällen. Inget konstigt med det, men han kom inte hem, inte på hela natten. Svara i nån telefon gjorde han ju inte heller. För er som känner mig, ni förstår att jag vankade av och an hela natten. Inte för att det gör nån nytta, det förstår jag också, men det blir liksom bara så. När han väl kom hem hade han festat på en parkering och sjungit Carola-låtar till sju på morgonen utan batteri i telefonen.
En annan dag fick vi skjuts honom ut till Mc Donalds för att hämta hans plånbok i en rabatt. Den hade han tappat där när han åkte kontorsstol efter en bil i Mc Driven.
Så igår natt rumlade det in en hel drös med killar mitt i natten. En av dem hittades sovande på tvättstugegolvet på morgonen. En annan i soffan i vardagsrummet. Tydligen var vädret inte så bra för att festa hela natten på samma parkering. Så Johan hade bjudit hem dem hit för övernattning.
I natt förbereder vi oss för rummel igen eftersom Johan är ute med samma gäng. Samma sak blir detctroligtvis i morgon och dagen efter det... Det är visst så det är när man ska sluta skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar