25 maj 2011

Vi har även klarat av en rymning!
Mitt blodtryck har inte blivit bra än efter förlossningen, och jag får gå på regelbundna kontroller. Det höga blodtrycket ger mig en hemsk huvudvärk och denna dag jag ska berätta om hade jag även feber.
Gubben hade byggt en liten fin beteshage till Zigge som han skulle kunna gå i och beta för att vänja sig inför utsläpp på sommarbete. Jag vet inte vad jag tänkte på, eller jag tänkte nog inte alls för jag gjorde så man INTE ska göra när man släpper en häst i en hage. Jag går in i grindöppningen och släpper hästen, han vänder sig så klart om och plötsligt är han FRI. Till en början går han runt på gården och retas med mig,precis så som han alltid brukar göra, men så plötsligt får han ett tokryck och drar ut på en sådd åker. Han springer som en galning, tar sig över ett dike och fortsätter på en annan åker :0
Jag som åkt ut till stallet bara för att lite snabbt släppa honom för att beta och sen åka till mor och far och äta, hade ju lillbebis i bilen och började känna smärre panik när Zigge försvinner över åkrarna. Vad tror ni en nyförlöst stressad kvinna med högt blodtryck, huvudvärk och feber gör då? Gråter?... Nej, storbölar!!!

Goa rara Linda, hennes pappa, min gubbe och en förbipromenerande kvinna och hennes schäferhund hjälper till att få in hästkräket. Då var han billig vill jag lova!!!
Obs: Det blir ingen bild på eländet!

2 kommentarer:

  1. Hi hi...nu kan jag ju inte neka all kännedom om bonden kommer och är arg vännen. Fint långfinger har du också (när jag frågade om hon tagit kort på eländet ha ha...). Kram/Linda

    SvaraRadera
  2. Ajdå, bortgjord! Så typiskt mig.
    Och förlåt för fingret, tänkte inte klart just då :/
    /Dova

    SvaraRadera