3 maj 2011

Bilkaos!!!


Det är inte bra att vara beroende, men allt som oftast när vardagen inte flyter på beror det på att man gjort sig beroende av något som nu inte fungerar. Som nu, jag är beroende av bil!
Strulet började redan i fredags då jag skulle skjutsa lillan till dagis och upptäckte att det var punktering på bilen. Så det var bara att snällt gå fram oc tillbaka till dagis vilket innebar att energin för dagen förbrukades under dessa dagis promenader och det inte blev något vettigt gjort den dagen.

Gubben bytte däck och helgen förflöt utan problem. Så i går fick gubben körförbud på sin bil och ville ha min. Vi lyckades lösa det hela genom att han fick låna mor och fars bil. Så var det även tänkt i dag. Jag hade planer för dagen och flera av dem innefattar andra människors engagemang. Men sent i går får vi veta att mor som snällt lånat ut deras bil till gubben inte visste om att far i sin tur lånat ut samma bil till min bror som kommer från Linköping för att gå på anställningsintervju...

Det blev vi som fick stryka på foten och klara oss på en bil. Det innebär att jag får gå till dagis, men i morse ringde min snälla far och sa att han kunde ta svängen hit vid frukost och skjutsa oss :) Tack!!!
Sen kommer brorsan efter anställningsintervjun och skjutsar mig till affären och hämtar Tullan på dagis :) Tack!!!
Det blev bara hästen som får vara utan sin motion i dag, och de människor som var engagerade i mina projekt som fick en hel del förvirrande direktiv av mig igår :(
Förlåt Emma och Linda!
Det är inte bra att vara beroende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar