4 maj 2011

Bilkaoset fortsatte...

Det är väl typiskt! Just när man verkligen behöver en bil så har man ingen.
Jag trodde att gårdagseftermiddagen skulle flyta på smärtfritt efter morgonens bilkaos, men inte då!
Runt lunch blir jag uppringd av Jocke som äger stallet. Han har uppmärksammat att Zigge beter sig konstigt i hagen. Jag är mycket tacksam över människor som Jocke som lägger märke till när något inte är som det ska och meddelar mig! Så tack snälla Jocke!!! Men nu föll det sig ju inte sämre än at jag var strandsatt utan bil just denna dag! Jag misstänkte starkt att det kunde vara att han frös, men det blir ju ändå en hel del andra tankar som passerar, och speciellt när man inte bara kan sätta sig i bilen och åka på en gång. Jag började ringa runt för att hitta en chaufför. Eftersom Tullan är hemma så är det ju inte bara att packa in sig i vilken bil som helst heller. Den måste ju vara utrustad med bilbarnstol...
Lyckades haffa lillebror precis innan han skulle åka. Han skjutsade ut oss och sen skulle Elene komma och hämta oss, men eftersom hon har en bilbarnstol som är upptagen av hennes son fick vi även ta med oss bebisens lilla barnstol ut.
Som tur var så kom Elene snart efter att vi kommit ut för Zigge frös som ett asplöv och ville bara in men tilläts inte komma in för hagkompisen. Stor och otymplig och reaktionsförmåga som en snigel ger jag mig inte in i några konflikter i hagen själv. Men som sagt Elene kom och räddade mig och Zigge och han fick 2st täcken på sig.

Väl hemma igen blev dagen lugn! Lite för lugn kanske, för min energi tog så klart slut där i stallet och jag var väl inte allt för gästvänlig mot min räddare i nöden som åkt många mil för att umgås med mig :/ Trots att jag befann mig i en dimma och inte sa mycket alls, så uppskattade jag besöket av dessa goa vänner!

2 kommentarer:

  1. Ha ha...jag ska hälsa pappsen. Han är för söt men inte heller den som ger sig ut och fångar hästar när de springer runt. Han har lite respekt för dem som man säger. Och en oförvitlig förmåga att nästan jämt skrämma dem med något också - så jag tror det är ömsesidigt ;0) Kram/Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, hälsa och tacka pappsen :)

    SvaraRadera