9 maj 2011

Synden straffar sig själv har jag hört att man säger...

Ja, och det var kanske det den gjorde, för på söndagen var jag helt slut och dessutom enormt svullen. Och är jag inte närmare döden så skulle det aldrig falla mig in att sova på dagen. Så när jag på em kolapsar i 2timmar anar gubben oro och tar ett blodtryck. Aj,aj... Jag har alltid haft bra värden, men nu var de skrämmande höga. Vi tar kontakt med förlossningen som vill att vi kommer in för en undersökning. Så vi beger oss in. Där bekräftas mitt höga blodtryck men man kan snart utesluta havandeskapsförgiftning genom ett pissprov, phu! Jag kopplas till apparater för att mäta bebis mående, och det är bra, phu!! Jag blir ordinerad att ligga stilla i sängen och bara ta det lugnt så kollas mitt blodtryck med jämna mellanrum. Tillslut sjunker värdena och läkaren tycker att jag kan åka hem. Men han säger att jag ska låta bli att springa maratonlopp - Haha, vad menar han med det, jag kan ju inte ens gå :)

En utslagen flohabba med högt blodtryck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar