19 maj 2011

”Tagen med fingrarna i syltburken”

Då var man där igen…
Utav någon underlig anledning så tror man att man kan ta en kaka till, bara ingen ser. Men det fungerar inte så när man ammar en bebis.
I går bjöd vi barnens farbror och faster på fika. En del av detta fika bestod av chokladbitar.
Det slank ner en eller kanske två under fikat, och sen en eller kanske två när jag plockade bort fikat. Aj aj, inte bra när man ska få en uttänjd mage att dra ihop sig. Men än värre, inte alls bra när man ammar. Lillen fick så klart ont i magen :(
Men jag har syndat förr, så jag agerade snabbt.

Tips från en som syndat förr
Dra på stereon med favorit musiken så högt att skrikljuden hörs så lite som möjligt utan att du riskerar att göra din bebis döv. Lägg bebisen på armen och släpp sedan loss i en intensiv dans. För mig har detta för det mesta fungerat väldigt bra. Jag själv förbränner synden jag stoppat i mig, och bebisen tycker ofta att det är skönt att skumpa runt när den har ont i magen. Om inte annat så slipper du iaf höra skriken så högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar