5 maj 2011

Märkligt beteende x 2

Vaknade upp i dag med en underligt överflödig energi. Kände att jag hade ork och kraft. Dessutom var det inte alls så stor ansträngning att gå. Tessan var här på fm och umgicks vilket var mycket trevligt! När hon sedan dragit vidare och jag hämtat Tullan på dagis och vi fått i oss mat kännde jag en otrolig längtan efter att röra mig. Jag kände även ett sug efter något gott att äta. Så tro det eller ej, jag tog dottern i vagn och begav mig GÅENDE till affären :0
Visst frestade det på att gå, men inte alls som det brukar. Lite märkligt var också det jag fick med mig hem från affären. Keso, risifrutti, äpple, fetaost och färska champinjoner. (Jag tål ju egentligen bara champinjoner av detta...) Champinjonerna stekte jag och blandade med fetaost och tomater och gluffsade i mig så fort det var klart. Resterande inköp gled sedan ner en efter en var och en för sig.
Bara så märkligt alltihopa!!!

Märklighet nummer 2 utspelade sig när jag var på affären och handlade, och den är jag oskyldig till. För när jag och Tullan går i godan ro i affären för att hitta godsaker ser vi en man som sitter ihopkurad uppe på mejerihyllorna. Det är en elektriker/byggjobbare som pratar i telefon och tittar oavbrutet neråt så man inte riktigt ser hans ansikte, men jag tycker att något känns bekant över mannen uppe vid taket. Då jag inte riktigt hittar vad jag letar efter blir jag stående vid denna mejeridisk som bär upp den telefonpratande mannen, ett bra tag. Jag lägger då märke till att han har slutat prata i sin telefon, men ändå sitter och kurar ihop sig uppe på hyllan med ansiktet neråt precis som om han inte vill bli upptäckt.
Jag hittar tillslut vad jag söker och börjar gå mot kassorna.
börjar "mejerimannen" röra sig och tar sig ner från hyllan. Jag ser då på en gång att det är en kille jag umgicks en del med under tonåren. Jag misstänker att han ser att jag ser honom, trots att han med slokande huvud snabbt som ögat försvinner ut från affären.
Uppenbarligen ville han inte att jag skulle se honom! Men varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar