28 januari 2014

Inte på jobbet

I dag är det tisdag och min föreläsningsdag på mitt nya jobb. Jag har varit så nervös inför det, men samtidigt sett fram emot det. Igår tog jag hem lite material för att vara ordentligt påläst gällande diskriminering och arbetsdomstolen som är dagens ämne. Men så kl. 22:35 i går kväll kom Tullan in i sovrummet. Jag skulle precis säga åt henne att gå till sin säng när hon säger: Kräkas, jag måste kräkas!

Tre bäddade sängar och en natt, och morgon fylld med ca 6 hastiga toalettbesök senare, sitter jag här och mår dåligt. Inte för att jag (än så länge) har smittats av Tullans aggressiva magsjuka, utan för att jag har dåligt samvete för att jag vet att jag borde vara på jobbet. Jag tycker inte om att vara hemma från jobbet! Speciellt inte när jag precis börjat och dessutom är ansvarig för aktiviteter... Men vad gör man?! Så trots en näst intill sömnlös natt sitter jag i sängen och tittar på barnprogram med Tullan på en madrass på golvet. Valter som inte är ett dugg sjuk har jag satt framför datorn i vardagsrummet eftersom han inte är välkommen på dagis förrän tidigast torsdag, och jag gärna vill hålla honom och Tullan på lite avstånd från varandra så mycket det går.Nu är det bara att hålla tummarna för att vi andra klarar oss. Jag, Mia och Elene ska träffas i helgen, det får ingen magsjuka komma i vägen för!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar