28 januari 2014

Vara hemma med barn i all ära...

...men när det är en som är sjuk och en som är frisk kan det bli lite komplicerat. Tullan har verkligen varit tapper och inte visat några sura miner. Men hon har varit väldigt matt och trött då hon inte fick behålla ens en tesked vätska fram till lunch. Då vände det! 
Valter i sin tur, som är en riktig utekille (det säger han själv :) ) vart snabbt uttråkad av att bara vara inne och titta på film. Han fick gå ut en sväng själv på baksidan, men det räckte förstås inte! Så han stod för de sura minerna...

Trött sjukling!
Som tur var kom Mattias hem innan det blev mörkt så jag och Valter tog med Berra på en promenad till lekplatsen och gungade. Egentligen skulle jag ha hastat iväg för att träffa Skolinspektionen på eftermiddagen. Barnens förskola hade sett ut mig som en av flera föräldrar som skulle representera förskolan när Skolinspektionen kom till stan för att granska. Jag hade fått ett brev i förväg med frågor de skulle ställa, så jag mailade dem istället.
Fram emot kvällen var det dags för upptaktsmöte inför årets bygdespel. Då jag ska till jobbet i morgon och Mattias ska vara hemma, valde jag att gå trots att jag var supertrött. Men det var rätt beslut känner jag så här i efterhand. Kanonroligt manus och jag blev tilldelad en riktigt rolig karaktär, Vera! En argbigga ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar