14 januari 2014

Blandad kompott på 8 dagar

Det var inte överdrivet länge sedan sist, närmare bestämt 8 dagar, men en hel del har jag hunnit med.
Jag var på anställningsintervju förra tisdagen. Det kändes bra, men några fler skulle intervjuas efter mig.

Onsdag, torsdag och fredag jobbade jag riktiga mastodontpass på en av förskolorna jag gillar. Men redan torsdag kväll kände jag mig lite hängig. Jag laddade jackfickorna med Alvedon till fredagens jobb och fick redan på förmiddagen användning för dem. Fram emot eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal. Jag fick jobbet!!! Jippi!

Efter en, för mig, superlång dag (7:30-16) kom jag hem och undrade om jag verkligen skulle orka med den afterwork date jag tackat ja till. Men jag hade länge sett fram emot den, så jag trotsade min kropps signaler och åkte ner på stan. Gänget var härligt, maten var god, det var trevligt att få träffa Linda, som var initiativtagaren till kvällen, och det var fint att umgås med hennes goa vänner trots att jag inte känner någon av dem speciellt bra, och några inte alls. Däremot var jag ganska seg och inte så social eftersom jag kände mig otroligt trött. Men jag lämnade sällskapet samtidigt som alla andra, och trots att termometern visade på 38,9 när jag anlände hem var jag nöjd att jag ändå tog mig iväg.

Mindre nöjd med febern var jag så klart dagen därpå när jag fick samtal från min syster som kände sig så pigg att hon och Emil ville komma hem till oss för att visa upp sin dotter, Ronja. Då var jag riktigt sur på febern. Inte bara jag, utan barnen också som inte fick möjlighet att få hälsa på sin nya kusin. Men vi försökte göra något bra av dagen ändå och åkte till stugan för att låta barnen åka pulka i den nyfallna snön. Själv rörde jag mig med en snigels hastighet över gården, de stunder jag inte satt inne i stugan. Men under en snigelpromenad över gården ramlade polletten plötsligt ner och jag och Mattias kom plötsligt på ett 14de ställe att ställa huset på. Så plötsligt började vi spåna hus igen, lite enklare än sist.

På grund av febern fick jag tacka nej till ett 1årskalas också, men det inplanerade biobesöket på söndagen kändes som en aktivitet jag klarade av. Och gissa om det var uppskattat av ungarna... Så mycket mer än det blev det inte på söndagen. Och måndag var arbetsdag för Mattias. Tur att jag inte valde att börja jobba på måndagen, jag var inte helt fit for fight. Men rensa lite bland barnkläderna orkade jag med. Och efter att ha ringt syrran och lockat med en säck kläder fick vi komma för att äntligen se släktens nya tillskott, Ronja.

Så i dag har jag gjort min första dag som coach på Kunskapscompaniet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar