10 oktober 2011

Skryt med all rätt

Måste skryta över mina föräldrar och en kär vän. Min vän för att hon aldrig ger upp, kämpa för det hon tror på och vågar ställa de svåra frågorna. Mina föräldrar för att de tycker att alla är värda en andra chans och vågar investera i människor trots att prognosen inte är den bästa. För 1 vecka sedan ringde min vän som under en tid kämpat för en ung missbrukare. Hon frågar om mina föräldrar kan tänka sig att låta denne missbrukare få bo i deras uthus. Jag lovar att fråga dem och återkomma. Samma kväll frågade jag dem om de vill ha en ung hemlös missbrukare inneboende ett tag. De ville tänka på saken. I går flyttade killen in! ”Han vill ju sköta sig och då vill vi ge honom en chans att göra det!” Det var vad mina föräldrar kommit fram till. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för honom!

5 kommentarer:

  1. Vilka stora hjärtan dina föräldrar har!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ja, det har de. Men sen är det även något inlärt. Min mamma, som är uppvuxen i samma hus som som hon bor i än i dag, är van vid att ha missbrukare i uthusrummet. När hon växte upp brukade morfar ta hem a-lagare med jämna mellanrum för att de skulle få bo i uthusrummet. Att det plötsligt rumlade in någon okänd person till middag var mer regel än undantag när mamma växte upp. När jag växte upp, i samma hus, har vi oxå haft många boende i uthusrummet. Då mest ungdomar som behövt bostad nära skolan men som inte varit mogna att bo själva.
    Men visst behövs det ett gott hjärta för att låta en främling med problem flytta in!

    SvaraRadera
  4. Din mamma och pappa är helt enastående!!!! Om det fanns fler människor av den kalibern så skulle världen inte se så illa ut! <3

    SvaraRadera
  5. Ja, de e ganska bra ibland! Men du e inte så tokig du heller ;)

    SvaraRadera