13 oktober 2011

Ajabaja

Att snatta godis i affären är inte ok!!! Men hur får man in det i huvudet på en 3-åring? I dag när jag var till affären försvann Tullan, som vanligt, när jag för ett ögonblick tog ögonen i från henne. Efter att ha gått runt en bra stund och ropat ser jag henne skymta till borta vid kassorna. När hon ser att jag fått syn på henne tar hon händerna för munnen och springer iväg. Jag lyckas komma ikapp henne och förklarar att man inte får ta godis utan att betala. Men det har jag ju sagt många gånger utan att det gått in. Då passerar precis en av personalen. Jag påpekar en gång till ,lite högt, att man inte får ta godis från affären. Den klipska personalen hajar läget och ger Tullan en sträng blick. Efter en del åmande och klängande lyckas Tullan klämma ur sig ett: förlåt! "Ja, ok, om du aldrig gör om det." säger personalen med sträng röst. Hoppas det kan få henne på bättre tankar!

2 kommentarer:

  1. Haha.. När Jozz..Olivia var liten så haffade jag henne i vårt Konsum med truten full av lakrits. Jag tog ungen resolut under armen och grävde ut godiset... Kassörskan tyckte det var synd och påstod att Jozz...Olivia likaväl kunde ha fått äta upp det...
    Jag tror faktiskt inte att jag behövde göra om det nå mer. :D

    SvaraRadera
  2. Elin: Vilken duktig grabb du har! Honom ska du va stolt över! Hälsa honom så gott :)

    Tarja: Tack för tipset:) Jag får prova det, om det skulle hända igen.

    SvaraRadera