3 oktober 2011

Loverly lördag

I lördags var jag på bytar dagar i Götlunda. Där träffade jag Linda, en gamal bekant som nu var gravid för 4e gången. Då hon har två hästar och mycket foglossning frågade hon om inte jag kunde rida dem ibland. Hon hade även pratat med min syster som var intresserad. Vi bestämde att vi skulle komma ut och titta på hästarna på söndag innan jag åkte till Frövi för att rida med Elene. Sen hittade jag ju andra fynd på bytardagarna oxå. Till exempel en spritt ny ridhjälm och ett par ridbyxor passande Tullan. Så det var ju självklart att vi var tvugna att inviga dem en strålande höstdag som det var i lördags. Vi dumpade lillkillen i hoppgungan hos mormor och morfar för att få lite kvalitetstid med storasyster.
Självklart skulle hjälmen vara på även under borstningen :)
Lilla Pigge är så snäll och bär Tullan så försiktigt!!!
Snacka om stolt ridtjej när hon fick glänsa runt med nya hjälmen på sin vita springare ;) Efter ridturen såg vi till att nya Pigge oxå fick lite uppmärksamhet.
När vi landade hos mormor och morfar igen fick lillkillen prova på gungan ute i trädgården. Å det var riktigt kul det oxå tyckte han :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar