22 oktober 2011

Av helt egoistiska själ

Jag har varit och tittat på en Bosse. Närmare bestämt en häst vid namn Bosse. Hans matte Sara behöver hjälp med ridning och kanske kan jag komma att bli den som hjälper henne?! Dels har jag ju inte allt för mycket tid, eller snarare sagt, egen tid utan barn, att lägga på ridning. Dels så har jag lovat mig själv att vara egoistisk när det gäller ridning. Egoistisk på det sättet att jag inte bara ska rida för ridandets skull, utan rida så att det främjar min ridning. När jag köpte Zigge kände jag ganska så snart att han inte var det jag ridmässigt ville ha/behövde. Jag lånade därför ut honom på foder. Men då hade han redan stulit mitt hjärta och jag kände mig halv utan honom. Därför behöll jag honom i 15år. Jag gav upp min "ridkarriär" för en underbar livskamrat. Så nu när jag har möjligheten att välja ridkamrat på ett annat sät,t vill jag fånga upp det jag missat och sattsa på min ridning.
Så nu har jag träffat vblval Bosse, hans 4 hbl- kompisar och ett litet föl, Bosses matte Sara och stallägaren Lotta. Allt kändes mycket bra! Nu återstår det bara att se vad Bosse kan ge mig ridmässigt! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar