14 juli 2015

Fiskelyckan

Vi tog oss en spontan båttur ut i Mälaren efter att jag avslutat arbetsdagen kl. 17:00.
Mattias vän Jonas, Tullans kompis Frejas pappa, har en båt och bjöd med oss på en liten kvällstur.
Det blev en vacker kväll!


Lite fiskefångst blev det också. En gädda fick Mattias på kroken. Abborre blev det för Jonas del.
Mattias som är uppvuxen i en fiskebåt mer eller mindre höll lektion i att "ta ur en fisk". Något som barnen tyckte var mycket spännande, och lite äckligt.
Om jag inte hade så bedrövligt mycket bilder i min mobil hade jag visat flera fina bilder från kvällen. Men nu har mobilen överbelamrats med bilder och jag kommer inte in i mitt eget galleri. Ska anlita Johan att hjälpa mig. Tills dess, håll till godo med enbart text eller gamla bilder mina vänner ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar