8 juli 2015

En sån där dag

Blir sen och hinner inte äta frukost innan jag behöver åka till jobbet. Skyndar mig för att inte bli sen till mötet men glömmer att stan är avspärrad på grund av explosion. Vänder och tar en annan väg.Bilen lägger av i en kurva. Klarar precis att styra undan schabraket innan jag braschar in i vägräcket. Efter att ha gjort några startningsförsök och ringt ett desperat skriksamtal till en nyvaken Mattias går helvetet till sist igång. Kommer försent till mitt första möte som jag utför åt en kollega. När jag väl kommer till kontoret lägger datorn plötsligt av med en hel massa viktiga funktioner. Flera gånger trots att jag startar om den utan att behandla den illa. Inget dokumenterat fram till lunch. Ingen låda! Springer efter husväggarna till affären för att köpa mat. Äter en tafatt lunch i blöta kläder innan jag upptäcker att datorn krånglar med ytterligare saker. Ska ringa ett samtal men nu lägger telefonen av. Åker hem och provar att starta datorn hemma men den bara lägger av. En lååång jobbdag utan att få speciellt mycket gjort. Tränger på mig bekväma kläder och drar till stugan i nykomna solskenet för att få nå gott ut av denna dag.
Det har i alla fall slutat regna. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar