31 december 2013

Årets sista dag - min födelsedag!

Inte heller födelsedagen kunde hindra min markskakning. Jag drog en repa vid 10 för att hinna innan det ev skulle komma någon. Och som vanligt hann jag inte duscha innan första gästerna kom... Svärföräldrarna och minsta brorsan fick fira mig svettig och osminkad. Moster och morbror fick fira mig duschad men utan smink och strumpbyxor. När Elene och Jimmy med barn kom nästan samtidigt som Toffe med barn drog jag på mig strumpbyxorna och smet in på toa för att kladda lite kajal på öjera.
Hannah och grabbarna kom,likt mamma och pappa, fram emot em/kväll. Men vi hann mysa en bra stund ändå innan det var dags för dem att dra vidare. Eller förresten mamma var lite lätt okoncentrerad och räknade timmarna sedan vi hörde något från förlossningen senast, typ hela tiden.

När det blev för livat med ungarna slog vi på Emil-filmen på övervåningen. Och tro det eller ej, bilden är inte arrangerad. En stund var det faktiskt så här lugnt!!!
När Elene med familj åkt hem fick vi andra välja mellan Mattias två lagade rätter.
Sen blev det ett dubbelt toabesök. Jag tyckte de var så söta så jag var tvungen att knäppa en bild på Valter och Alice
Resten av kvällen blev det soffhäng för hela slanten. I alla fall när det gäller oss vuxna. Barnen var mer eller mindre tama i omgångar. Här har Hannah lyckats få Valter att sitta stilla i hennes knä, bara för att han får ha en av karamellskålarna på huvudet ;)
Tullan, Alice och Linnéa målade masker fram emot 22-23 tiden. Här posar två stolta konstnärer.
Sen blev det faktiskt ganska lugnt efter ca 23-tiden. Tjejerna landade i soffan med Toffe och tryckte i sig gottgott och dricka för att hålla sig vakna. Valter somnade i den andra soffan mellan mig och Mattias. Kanske Toffe skulle ha fått lägga sig också, hon ser trött ut ;)
Men vi alla, förutom Valter, lyckades hålla oss vakna över 12 slaget. Sen gick vi alla hem till sitt och la oss den första timmen på det nya året. Dock i ovisshet om det hade blivit något barn fött eller inte. Det dröjde ända till kl. 06.30 innan informationen om en liten flicka som nyårskaramell hade föds 22:19 på våran nu, gemensamma födelsedag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar