20 januari 2013

Ibland förstår man först efteråt

Ännu en underbart vacker dag!

I dag gick jag helt emot min egen vilja. Jag ville en sak men handlade helt tvärtemot. Förvånades själv av det flera gånger under tiden då jag hade flera möjligheter att ta mig ur situationen och göra som jag planerat, men inte gjorde det!

Först efteråt förstod jag varför det blev som det blev.
Ibland behöver jag andra. Ibland behöver andra mig. I dag var en sån dag då jag behövdes till annat än vad jag själv hade tänkt. Visst är det fascinerande att vi ibland undermedvetet vet vad vi behöver göra utan att vi medvetet vet om det. Att det kan bli så rätt, fast det i början känns så fel!
En bild på Tullan och stallkatten i Godby i den underbara vintersolen.

2 kommentarer:

  1. Du har så kloka funderingar, Lindha! <3
    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  2. Tack, tycker du? Det var snällt sagt. Tack för att jag får hjälpa dig! Det är iaf något jag alltid vill!!! Det är nog stallpysslet som ger mig ro så att funderingarna blir kloka...?!

    SvaraRadera