6 september 2013

Redan inrett

Vi befinner oss i ett litet vacum just nu. Vi vet vart vi ska. Bygga ett nytt hus på vår mark! Men hur vi ska ta oss dit är fortfarande lite oklart.
   Vi behöver sälja villan i stan eller så behöver jag få ett jobb. Två saker som man själv inte kan påverka till fullo. Men i mitt huvud finns redan huset på plats, inrett och färdigt. Stora delar av min vakna tid går jag omkring och tapetserar, möblerar och inreder huset om och om igen. I morse när jag dammsög var inget undantag. Jag bytte ut handtagen på köksluckorna, och plötsligt kom jag att tänka på att min vän Toffe haft så grymt snygga knoppar i sitt kök, men sist jag var där hade hon plockat bort dem för att måla luckorna. Tänk om hon inte skulle ha kvar knopparna... Tänk om hon gjort sig av med dem...
   Hej, vad har du gjort med knopparna i köket??? frågade jag när Toffe svarade. Hon hade lagt alla i en påse i ett skåp i köket för att ge till mig!!! Hon har lagt märke till att jag gillade dem och ska inte använda dem igen själv.
Jippi :-)



D
e ser typ ut så här fast med en träram runt den gröna glaskärnan :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar