17 september 2013

På grund av tvättmedel...

...så hamnade jag trots allt framför datorn på övervåningen med Johans mus. Jag var tvungen att föra över pengar då tvättmedlet var slut. Så jag passade på att kolla in några fina bilder när jag ändå hade möjligheten. Båda föreställer sovrum med härligt brunt golv, men annars ganska olika. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket jag gillar bäst. Det med de härliga kontrasterna eller det murrigt ombonade...

Jag har märkt att jag på sista tiden har blivit en riktig inredningsknarkare. Allt beror så klart på att jag ständigt inreder vårat nya hus. Eller ibland inreder jag lillstugan som vi byggt ut. Ibland är det ett Älvsbyhus som ställts dit nyckelfärdigt, ibland ett Fiskarheden som vi byggt av en byggsats. Andra gånger är det lillstugan som är utbyggd i stor vinkel för att vi ska bo där och inte bygga nytt. Men ibland är det lillstugan som är utbyggd bara rakt ut från det gamla huset eftersom vi bara ska bo där så länge...
Det är härligt att ha en underbar mark där man vet att vi kommer att kunna bo i framtiden i ett hus. Men att bestämma exakt vilket hus, på vilket sätt, på vilken plats, med vilka metoder är mindre härligt. Man blir smått knasig. Det jag kan göra i det här läget är att fantisera om hur det KAN bli. Och det kan jag lova att jag gör...ofta!!!
Och tänk om det var så enkelt att vi bara skulle bestämma oss för vart och hur vi skulle ha och bygga huset. Men så är det det här med huset vi faktiskt bor i i dag. Det ska ju säljas. Ska vi göra färdigt det och riskera att Mattias kraschar igen, eller ska vi sälja det som det är och göra en förlust? Ja, om det finns någon som skulle vilja ha det förståss. Kanske det inte går att sälja? Vad gör vi då?
Jag efterlyser någon som  kan ge mig svaren. Någon som säger: Gör så här, det blir bäst! och sen är det liksom bara så att det är det bästa.
Tills dess fortsätter jag att inredningsknarka! Men först köper jag tvättmedel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar