4 september 2013

3km för 36:-

Höstens aktiviteter har dragit igång trots att det fortfarande är sommarvärme ute. Och någon form av motionsaktivitet krävs för mitt välbefinnande. Förra terminen gick jag på cirkelfys på friskis och svettis. Så hade jag även tänkt i år.
   Men allt är så dyrt! Om jag kan motivera mig själv att fortsätta lunka spåret några gånger i veckan skulle jag ju träna gratis... tänkte jag först, innan jag började räkna på vad det faktiskt kostar att springa spåret eftersom jag är tvungen att plåstrat in fötterna med nödvändiga comped plåster varje gång. Närmare bestämt 36:- betalar jag för 3km i spåret. Så skulle jag springa spåret 2ggr/vecka blir det lika dyrt som ett årskort på friskis...
   Brorsan som är maratonlöpare av stora mått, och dessutom har lika träliga hälar som jag, tröttnade på omplåstrade fötter och la fötterna under kniven på operationsbordet. Så motiverad är inte jag till att springa spåret... Det får bli ett årskort på friskis vid närmare eftertanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar