2 maj 2013

Fika halm och blonda spindlar

Sköna maj välkommen till vår jord igen! Men sommar känns det som vi får vänta länge på att få.

Valter passade på att att ha feber på valborg så det blev bara jag och Tullan som fick åka och titta på brasa. Men då det var 50talet barn där så blev det mest lek.

Första dagen på maj månad bjöd på strålande sol. Jag och Mattias tänkte bjuda Tarja med familj på fika. Det slutade med fika för ett halvt kompani och endast Tarja och Emilia som gäster. Eller det var ju vi som var gäster då vi fikade på nya utemöblerna i stallet. Men vi kompenserade det myckna fikat med arbete, då vi tog en paus och lassade in några hundra kg halm.

Lagom som vi satt oss efter halmlassandet och fortsatte på fikat kom en bloooond blondin på stilettklackar och frågade om hon var på rätt väg då hon skulle mot örebro. Tarja meddelade att hon bara skulle fortsätt rakt fram så skulle hon komma till örebrovägen. Men efter att bilen rullat 2 meter kom blondinen tjutandes och flacksades ut på sina styltor. Hon piper och tjuter så bedrövlig samtidigt som hon viftar med sitt långa ljusa hår att jag känner mig tvungen att gå och hjälpa henne. Efter att jag plockat bort en liiiiten stackars spindel från det blonda håret får jag veta att hon har åkt enda från Valskog... Det måste bara vara spindelrädda blondiner på styltor som inte hittar från Valskog till Örebro. Tur för henne att de körde vilse i Arboga så jag kunde plocka bort fripassageraren ;)

Väl hemma kom Elene på eftermiddagsbesök och hon skrattade gott åt spindelblondinhistorien.

2 kommentarer:

  1. Tack för fikat, hjälpen och sällskapet!

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att vi fick begagna era nya utemöbler. Jag kommer och provar dem igen snart ;)

    SvaraRadera