27 maj 2013

Familjens första barnkalas

Då har vi lyckats överleva vårat första riktiga barnkalas. Och visst var det stoj och stim, men att se barnen ha kul gör att man utan problem står ut. Förutom tårta och presenter så blev det poolbad med rutchkaneåkning,
skattjakt med skattkarta och sju skatter i slutet.
Vi hann även med gungning efter att skatterna mättat nyfikenheten och magarna.
På hemvägen från gungorna fylldes det på med skatter igen.
Grabbarna var först med att åka hem och då intog tjejerna sängen med sina skattpåsar och satt och småpratade och lekte lugnt i något som kändes som evigheter. Riktigt härligt, och ganska ovanligt! Valter fick till och med vara med de småstunder han önskade det.
Med tanke på hur mycket jag har våndats över att behöva ha just barnkalas, så måste jag säga att det gick mycket bättre än jag hade föreställt mig. Tullan är riktigt nöjd, och då kan jag inte vara annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar